Beleidsmedewerker openbare orde en veiligheid (OOV)

Wil jij zorgen voor een veilige woonomgeving voor onze inwoners? Hou jij van een breed en divers takenpakket? Van een informele cultuur waarin we elkaar kennen en snel schakelen? Werk je graag in een omgeving die het verschil maakt voor en met de samenleving? Dan hebben we een leuke uitdaging voor je! Voor het team Personeel, Organisatie en Communicatie (POC) zoeken we een Beleidsmedewerker OOV voor 36 uur per week. 

Accordion item is ingeklapt

Nunspeet ligt op de Veluwe, te midden van veel groen en prachtige natuur. Het is een geliefd stukje Nederland met uitgestrekte bossen, heide, weilanden én het Veluwemeer. Nunspeet heeft het! De gemeente Nunspeet telt ongeveer 29.000 inwoners en bestaat uit Nunspeet, El-speet, Hulshorst en Vierhouten. Het gemeentehuis ligt in het hart van het gezellige centrum van Nunspeet en is goed bereikbaar via de A28 en op loopafstand van het station. We zijn een informele organisatie met een prettige werksfeer en korte lijnen. 

Je maakt deel uit van het team POC. Het is een enthousiast team van 34 collega’s die met veel plezier op hun eigen werkterrein hun steentje bijdragen. Er wordt hard gewerkt, maar ook hard gelachen: werkplezier vind je óók bij ons. Samen staan we klaar voor onze inwoners. Altijd professioneel en zeker ook efficiënt. 
Kijk voor meer informatie over én een impressie van onze organisatie en collega’s de Werken bij-pagina.

Accordion item is ingeklapt

Als beleidsmedewerker OOV adviseer je de burgemeester en het college op het ge-bied van openbare orde en veiligheid, waarbij voor jou het accent ligt op zorg en vei-ligheid. Je werkt nauw samen met de procesregisseur, de sociaal regisseur sociaal domein en ketenpartners. Het schrijven van beleid op het gebied van openbare orde en veiligheid is jou op het lijf geschreven.

Een greep uit je werkdag:

  • Je adviseert op het gebied van openbare orde en veiligheid.
  • Je ontwikkelt beleid op het gebied van openbare orde en veiligheid.
  • Je participeert in regionale samenwerkingsverbanden.
  • Je pakt je rol bij crisisbeheersing.
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van het veiligheidsbeleid.
  • Je ondersteunt en adviseert over de Algemeen plaatselijke verordening (APV), bijzondere wetgeving (waaronder Opiumwet, Wet woonoverlast, aanpak over-last gevende groepen, jeugdoverlast en  bij crisisbeheersing.

Wat maakt deze functie zo bijzonder?

Het betreft een veelzijdige functie in een organisatie met ontwikkelingsmogelijkheden. Je werkt aan het veiliger maken en leefbaar houden van onze mooie gemeente. Van-wege de verscheidenheid aan veiligheidsvraagstukken en complexe casuïstiek zijn de werkzaamheden uitdagend en afwisselend.

Accordion item is ingeklapt

Je werkt in Nunspeet bij een gemeente waar de inwoner centraal staat en vanuit de organisatie zetten we de medewerker centraal. Persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk en daarom bieden we onze medewerkers volop kansen voor scholing en persoonlijke groei. Daarnaast geven we je alvast het volgende mee als je bij ons komt werken:

  • Je ontvangt een salaris van minimaal € 3.359,-- (aanloopschaal 9) of maximaal € 5.313,-- (functieschaal 10) bij een 36-urige werkweek. Dit is afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Je ontvangt een ruim Individueel Keuze Budget van 17,45% van je jaarsalaris. Hierin is je vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof onderge-bracht.
  • We bieden je een jaarcontract met de intentie voor een vast contract bij goed functioneren.
  • Hybride werken: zowel vanuit huis als op onze moderne werkplekken in het gemeentehuis (in overleg met het team en afhankelijk van de werkzaamheden).
  • Er zijn volop ontwikkelmogelijkheden via Nunspeet Academy: wij investeren in vakmanschap, jouw persoonlijke ontwikkeling, onderlinge samenwerking en de or-ganisatie. Samen creëren we een omgeving waarin we het beste in elkaar naar boven (blijven) halen.
  • Een actieve personeelsvereniging: het werken bij de gemeente Nunspeet wordt 
Accordion item is ingeklapt

We beantwoorden je vragen graag! Een telefoongesprek kan voor jou het verschil ma-ken. Bel daarom gerust met Jan Gardenbroek, teammanager POC op (0341) 25 99 11 of stel je vraag via j.j.gardenbroek@nunspeet.nl.

Koffiemoment 

Twijfel je nog en weet je nog niet zeker óf je gaat solliciteren, maak dan gebruik van ons koffiemoment. Alle vragen die je hebt over de organisatie, de functie of de werk-omgeving kun je stellen onder het genot van een kopje koffie of thee. Het koffiemoment is op maandagmorgen 28 april 2025. Je kunt je hiervoor aanmelden tot en met donderdag 24 april 2025 via HRM@nunspeet.nl.

Accordion item is ingeklapt

Gelijk solliciteren mag natuurlijk ook. We zijn benieuwd naar jou, je motivatie en je CV. Solliciteren kan via https://vacatures.one/31755/solliciteren tot en met 7 mei 2025.
Handig om te weten: de gesprekken worden gevoerd op dinsdagmiddag 13 mei 2025. 
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. Ook vragen we je bij indiensttreding altijd een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) in te leveren.
Enthousiast? Reageer dan vandaag nog op deze vacature. De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar een interne kandidaat.

We gaan niet in op acquisitie.

Contact