Functioneel applicatiebeheerder met financiële taken

Heb je al werkervaring met financieel functioneel applicatiebeheer? Of ben je nét klaar met je financiële opleiding en klaar om dit vak onder de knie te krijgen? Hoe dan ook: als jij klantgericht, dienstverlenend en proactief bent, ben je hier aan het juiste adres. Lees snel verder, want wij zien jou graag als collega in ons team Financiën als functioneel applicatiebeheerder met financiële taken voor 16 uur per week.

Solliciteren
Accordion item is ingeklapt

Nunspeet ligt op de Veluwe, te midden van veel groen en prachtige natuur. Het is een geliefd stukje Nederland met uitgestrekte bossen, heide, weilanden én het Veluwemeer. Nunspeet heeft het! De gemeente Nunspeet telt ongeveer 29.000 inwoners en bestaat uit de kernen Nunspeet, Elspeet, Hulshorst en Vierhouten. Het gemeentehuis ligt in het hart van het gezellige centrum van Nunspeet en is goed bereikbaar via de A28 en op loopafstand van het station. We zijn een informele organisatie met een prettige werksfeer en korte lijnen.

Team Financiën 

Je maakt deel uit van het team Financiën. De 21 vakspecialisten werken met veel plezier in dit vakgebied. Samen met de teammanager is het team verantwoorde-lijk voor het financieel beleid, het financieel beheer, het heffen en invorderen van gemeentelijke belastingen en inkoopadvisering. Binnen team Financiën maak je, samen met 10 collega’s, deel uit van het cluster Financieel Beheer. Hierbinnen kun je rekenen op een nauwe samenwerking en kun je altijd terecht bij je collega’s om te sparren. We werken collegiaal en  zijn vooral gedreven ons werk zo goed mogelijk te doen.
Kijk voor meer informatie over én een impressie van onze organisatie en collega’s op www.nunspeet.nl/werkenbij

Accordion item is ingeklapt

Je zorgt er samen met je directe collega voor dat de financiële applicaties (Key2Financiën, TIM urenregistratie en MoreApp digitale bestelbonnen) op rolletjes lopen en je tevreden gezichten hebt en houdt van je collega’s (gebruikers). Mocht dit een keer niet het geval zijn, dan zorg je ervoor dat haperingen en inci-denten snel worden verholpen. Hierin ben je het eerste aanspreekpunt. Verder wil je graag je bijdrage leveren aan het up-to-date houden van de activa-administratie als belangrijke module binnen ons financiële pakket.

1e lijnstaken financiële applicaties

  • Je biedt eerstelijnsondersteuning aan gebruikers  in het optimaal gebruik van de applicaties.
  • Je houdt toezicht op tijdige opvolging van ingediende incidenten en wijzi-gingsverzoeken, communiceert voortgang aan belanghebbenden en verzorgt je documentatie.
  • Je signaleert en implementeert verbeteringen in werkprocessen.

Ondersteuning financiële administratie

  • Samen met een collega verzorg je de activa-administratie en ben je ver-antwoordelijk voor de wettelijke rapportages (IV3).
  • Je zorgt ervoor dat nieuwe investeringen correct worden vastgelegd in de activa-administratie en verwerkt maandelijks de afschrijvingen.
  • Je analyseert de verschillen in de activa-administratie bij de begroting en de jaarrekening.

Maar er is meer!

Om je werk nog gevarieerder te maken, ondersteun je ook bij overige administra-tieve werkzaamheden en neem je deel aan werkoverleggen.

Accordion item is ingeklapt

We zoeken een energieke en klantgerichte collega met een financieel administra-tief diploma op minimaal mbo-4-niveau. Word en Excel zijn voor jou bekend en je hebt affiniteit met applicatiebeheer. Als je daarnaast óók ervaring hebt met softwarepakket Key2Financiën heb je zeker een streepje voor!
Toch het gaat niet alleen om wat er op papier staat! Jij bent iemand die zich moeiteloos in anderen kan verplaatsen en prettig in de omgang is (open, toegankelijk). Je kunt je goed verwoorden in een gesprek maar ook op papier maak je informatie helder en begrijpelijk. Samenwerken is voor jou belangrijk: het team kan op jou rekenen. Zelfstandig red jij je ook prima, je staat stevig in je beide schoenen. Je zult begrijpen dat nauwkeurig en procesmatig werken erg belangrijk is in deze functie. Ook maak je ons blij met suggesties voor verbeteringen in het proces.
Zie jij jezelf al helemaal in deze rol? Laat van je horen, wij zijn benieuwd naar jouw verhaal!

Accordion item is ingeklapt

In Nunspeet staat de inwoner centraal staat en vanuit de organisatie zetten we de medewerker centraal. Persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk. We bieden onze medewerkers volop kansen voor scholing en persoonlijke groei. Samen creëren we een omgeving waarin we het beste in elkaar naar boven (blijven) halen. Daarnaast geven we je alvast het volgende mee als je bij ons komt werken:

  • Je ontvangt een salaris van maximaal € 3.831,00,-- bruto per maand bij een 36-urige werkweek (functieschaal 7). Dit is afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Je ontvangt een Individueel Keuze Budget van 17,45% van je jaarsalaris. Hierin is je vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof ondergebracht.
  • We bieden je een jaarcontract met de intentie voor een vast contract (wederzijds goedvinden).
  • We werken hybride: vanuit huis én op onze moderne werkplekken in het gemeentehuis. Een laptop en mobiele telefoon worden ter beschikking gesteld.
  • Je hebt volop ontwikkelmogelijkheden via Nunspeet Academy (vakmanschap, persoonlijke ontwikkeling en samenwerking).
  • Een actieve personeelsvereniging: het werken bij de gemeente Nunspeet wordt er (nóg) leuker van. Voorbeelden van leuke activiteiten geven we je graag!
Accordion item is ingeklapt

We beantwoorden je vragen graag! Een telefoongesprek kan voor jou het ver-schil maken. Bel daarom gerust met Henry Overweg, senior medewerker Finan-ciën op (0341) 25 99 11, of stel je vragen per e-mail via h.overweg@nunspeet.nl.

Koffiemoment 

Twijfel je nog óf je gaat solliciteren, maak dan gebruik van ons koffiemoment. Alle vragen die je hebt over de organisatie, de functie of de werkomgeving stel je ons tijdens een kopje koffie of thee. Je kunt je aanmelden voor een persoonlijke afspraak via HRM@nunspeet.nl.

Accordion item is ingeklapt

Gelijk solliciteren mag natuurlijk ook. We zijn benieuwd naar jou, je motivatie en je CV. Solliciteren kan via https://vacatures.one/31756/solliciteren tot en met 7 mei 2025. 
Handig om te weten: de gesprekken worden gevoerd op maandagmiddag 19 mei 2025.
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. Ook vragen we je bij indiensttreding altijd een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) in te leveren.
De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid gaat onze voorkeur uit naar de interne kandidaat.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
 

Contact