Jurist Woo (Wet open overheid)

Heb jij een passie voor recht en wil je bijdragen aan de juridische vraagstukken binnen onze gemeente? Als juridisch adviseur ben jij dé expert die ons ondersteunt met advies over de meest uiteenlopende juridische vraagstukken. Zoek jij een uitdagende rol waar jouw expertise een verschil maakt? Wij maken graag gebruik van jouw juridische kennis en frisse energie.

Je bent welkom in ons team! Door de groeiende werkvoorraad hebben we ruimte voor een nieuwe collega voor 28 – 36 uur per week.


Accordion item is ingeklapt

Nunspeet ligt op de Veluwe, te midden van veel groen en prachtige natuur. Het is een geliefd stukje Nederland met uitgestrekte bossen, heide, weilanden én het Veluwemeer. Nunspeet heeft het! De gemeente Nunspeet telt circa 29.000 inwoners en bestaat uit Nunspeet, Elspeet, Hulshorst en Vierhouten. Het gemeentehuis ligt in het hart van het gezellige centrum van Nunspeet en is goed bereikbaar via de A28 en op loopafstand van het station. We zijn een informele organisatie met een prettige werksfeer en korte lijnen.

Accordion item is ingeklapt

Je maakt deel uit van het team Personeel, Organisatie en Communicatie. Het is een enthousiast team van 34 collega’s die met veel plezier op hun eigen werkterrein hun steentje bijdragen. Er wordt hard gewerkt, maar ook hard gelachen; werkplezier vind je óók bij ons. Samen staan we klaar voor onze inwoners. Altijd professioneel en zeker ook efficiënt.

Kijk voor meer informatie over én een impressie van onze organisatie en collega’s op de pagina Werken bij.

Accordion item is ingeklapt

Als jurist Woo ben je voor je collega’s hét gezicht voor de Woo. We zijn van Wob (Wet openbaar bestuur) naar Woo gegaan in 2022. De Wet open overheid (Woo) legt veel beslag op de juridisch adviseurs. Zij richten zich op deze wet en de implementatie daarvan en ook de bezwaarschriften. Je komt in een werkomgeving waar veel gebeurt en waar je je steentje kan bijdragen. Dit is een mooie kans; juridisch de Woo op de kaart zetten en samen met het team zorgen dat de juridische basis voor de Woo binnen de organisatie een feit is!

Een blik op je werkdag:

  • Beoordelen van alle binnenkomende Woo-verzoeken.
  • Beoordelen van de gevraagde stukken samen met de vakinhoudelijke teams en zelfstandig begeleiden van de besluitvorming.
  • Opstellen van Woo-besluiten.
  • Sturen op tijdige afhandeling van de verzoeken.
  • Geven van juridisch advies over Woo-gerelateerde aangelegenheden.
  • Ondersteunen in bezwaar- en beroepsprocedures.
  • Participeren in de projectgroep die zich bezighoudt met de actieve openbaarmakingsplicht.
  • En er is méér; je werkt waar nodig ook mee op uitvoerend niveau. Denk hierbij aan het behandelen van ingebrekestellingen, bezwaarschriften, etc.
Accordion item is ingeklapt

Je werkt in Nunspeet bij een gemeente waar de inwoner centraal staat en vanuit de organisatie zetten wij de medewerker centraal. Persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk en daarom bieden we onze medewerkers volop kansen voor scholing en persoonlijke groei.

Daarnaast willen we je alvast het volgende meegeven als je bij ons komt werken:

  • Je ontvangt een salaris van minimaal € 3.359,- en maximaal € 4.811,- (schaal 9) bij een 36-urige werkweek. Dit is afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Je ontvangt een ruim Individueel Keuze Budget van 17,45% van je jaarsalaris. Hierin is je vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof ondergebracht.
  • We bieden je een dienstverband voor de duur van 1 jaar met de intentie voor een vast dienstverband bij goed functioneren.
  • Hybride werken; zowel vanuit huis als op onze werkplekken in het gemeentehuis.
  • Er zijn volop ontwikkelmogelijkheden via Nunspeet Academy: wij investeren in vakmanschap, jouw persoonlijke ontwikkeling, onderlinge samenwerking en de organisatie. Samen creëren we een omgeving waarin we het beste in elkaar naar boven (blijven) halen.
  • Een actieve personeelsvereniging; het werken bij de gemeente Nunspeet wordt er (nóg) leuker van. Voorbeelden van leuke activiteiten geven we je graag!
Accordion item is ingeklapt

Je werkt in Nunspeet bij een gemeente waar de inwoner centraal staat en vanuit de organisatie zetten wij de medewerker centraal. Persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk en daarom bieden we onze medewerkers volop kansen voor scholing en persoonlijke groei.

Daarnaast willen we je alvast het volgende meegeven als je bij ons komt werken:

  • Je ontvangt een salaris van minimaal € 3.359,- en maximaal € 4.811,- (aanloopschaal9) bij een 36-urige werkweek. Dit is afhankelijk van je kennis en ervaring.
  • Je ontvangt een ruim Individueel Keuze Budget van 17,45% van je jaarsalaris. Hierin is je vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof ondergebracht.
  • We bieden je een dienstverband voor de duur van 1 jaar met de intentie voor een vast dienstverband bij goed functioneren.
  • Hybride werken; zowel vanuit huis als op onze werkplekken in het gemeentehuis.
  • Er zijn volop ontwikkelmogelijkheden via Nunspeet Academy: wij investeren in vakmanschap, jouw persoonlijke ontwikkeling, onderlinge samenwerking en de organisatie. Samen creëren we een omgeving waarin we het beste in elkaar naar boven (blijven) halen.
  • Een actieve personeelsvereniging; het werken bij de gemeente Nunspeet wordt er (nóg) leuker van. Voorbeelden van leuke activiteiten geven we je graag!
Accordion item is ingeklapt

Wij beantwoorden je vragen graag! Een telefoongesprek kan voor jou het verschil maken. Bel daarom gerust met Jan Gardenbroek, teammanager, via tel. (0341) 25 99 11 of stuur je vraag per e-mail: j.j. gardenbroek@nunspeet.nl.

Koffiemoment

Twijfel je nog en weet je nog niet zeker óf je gaat solliciteren, maak dan gebruik van ons koffiemoment. Alle vragen die je hebt over de organisatie, de functie of de werkomgeving kan je stellen onder het genot van een kopje koffie of thee. Het koffiemoment is op donderdag 27 februari a.s. tussen 14.00 en 16.30 uur. Aanmelden kan tot en met dinsdag 25 februari via hrm@nunspeet.nl.

Accordion item is ingeklapt

Gelijk solliciteren mag natuurlijk ook. We zijn benieuwd naar jou, je motivatie en je CV. Solliciteren kan tot en met 5 maart 2025.

Handig om te weten: de gesprekken worden gevoerd op vrijdag 14 maart tussen 9.00 en 13.00 uur. Ook vragen we je altijd een VOG bij indiensttreding in te leveren.

Enthousiast geworden? Reageer dan vandaag nog op deze vacature.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.


Contact