Klacht indienen

Bent u ontevreden over de dienstverlening of de manier waarop u door een medewerker van de gemeente bent behandeld? Dan kunt u een klacht indienen.

Wat u moet weten

Als u vindt dat u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder, dan kunt u online een klacht indienen. De gemeente streeft ernaar binnen enkele dagen contact met u op te nemen om uw klacht samen te bespreken en af te handelen. De wettelijke afhandeltermijn is 10 weken.

Klacht, bezwaar en beroep

Een klacht wordt in de praktijk vaak verward met een bezwaar of een melding. U kunt geen klacht indienen tegen een beslissing van de gemeente, zoals het weigeren van een vergunning. Tegen beslissingen kunt u bezwaar maken of in beroep gaan.

Melding over uw buurt

Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Of ziet u een losse stoeptegel? Dan kunt u dit online melden.

Niet eens

Bent u het niet eens met de behandeling van uw klacht door de gemeente? Dan kunt u contact opnemen met de nationale Ombudsman.

Contact