Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP) aanvragen

Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Nunspeet ingeschreven staat. 

  • Op een standaard uittreksel BRP staat uw naam, uw adres, uw geboorteplaats en uw geboortedatum.
  • Heeft u andere gegevens nodig op het uittreksel? Vermeld dit duidelijk bij de opties voor de digitale aanvraag of tijdens de afspraak aan de balie. 
  • Als u het uittreksel digitaal aanvraagt met uw DigiD, krijgt u het binnen een aantal werkdagen thuisgestuurd.
  • U kunt ook een internationaal uittreksel aanvragen.
  • Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld uw geboorte, huwelijk of overlijden? Vraag dan een uittreksel burgerlijke stand aan.

Bedrijven als notarissen of advocatenkantoren kunnen een uittreksel BRP zakelijk aanvragen met e-Herkenning.


Accordion item is ingeklapt

U kunt de stand van zaken van uw aanvraag volgen. Log in met DigiD of eHerkenning.

Accordion item is ingeklapt

U kunt het uittreksel ook aanvragen in het gemeentehuis. U moet hiervoor een afspraak maken. Het uittreksel maken wij klaar terwijl u wacht. 

Neem naar de afspraak het volgende mee: 

  • een geldig identiteitsbewijs (paspoort, ID-kaart of rijbewijs);
  • vraagt u het uittreksel voor iemand anders aan? Neem dan ook een machtigingsformulier en een (kopie) identiteitsbewijs van diegene mee;
  • geld: u betaalt uw uittreksel bij de aanvraag in het gemeentehuis, bij voorkeur met pin.

Wilt u iemand machtigen voor uw aanvraag van een uittreksel BRP? Vul dan het machtigingsformulier in. Geef dit samen met een kopie van uw geldige legitimatiebewijs mee aan de persoon die u machtigt. De gemachtigde moet zelf ook geldig identiteitsbewijs meenemen naar de aanvraag.

Accordion item is ingeklapt

Een uittreksel BRP kost € 7,80.


Wat vindt u van onze website?

Groene smiley (positief)Oranje smiley (neutraal)Rode smiley (negatief)

Contact